Anställd
·
Möt Servicechef Rasmus Hannedahl

Vad gör ni för att stödja organisationen i er roll?
Jag stöttar organisationen genom att planera arbetet, sätta igång teknikerna och hjälpa dem att ro arbetet i hamn – med mitt stöd.
Hur ser en arbetsdag ut för dig? Vilka typiska uppgifter utför du?
Jag börjar dagen i fikarummet med morgonmöte. Därefter har jag möten med kunder och följer upp hur det går ute på verkstaden – ser till att alla kommit igång. Sedan följer fler möten med både kunder och leverantörer. På eftermiddagen handlar det mer om att lyfta blicken och planera för kommande dagar. Det är svårt att beskriva allt jag gör, för det är så mycket och varierat.
Känner du att det finns tydliga möjligheter för personlig och professionell utveckling här?
Absolut. Jag har jobbat på Hesselberg sedan 2020 – började som tekniker, blev sedan skiftledare, därefter arbetsledare och är nu servicechef. Så det finns helt klart möjligheter att utvecklas och ta sig vidare.
Vad är det som gör att du trivs så bra här hos oss?
Förtroendet. Känslan av att man inte behöver be om lov för varje liten sak. Vi är inte ett sånt där gammaldags företag som säger: "Så här har vi alltid gjort i 20 år." Här får man tänka nytt.
Vad tycker du är unikt med vår arbetskultur jämfört med andra ställen du har arbetat på?
Det är otroligt roligt här. Har man en dålig dag räcker det att gå ut på verkstaden – efter några minuter har man ett leende på läpparna för att man har skrattat så mycket. Vi har ett väldigt roligt team och det är det som skiljer oss från andra företag jag har jobbat för. Dessutom får vi tänka utanför boxen – vi är inte låsta i gamla mönster.
Hur skulle du beskriva företagets kultur med en mening eller ett ord?
Gemenskap och en rolig arbetsplats.